Je winkelwagen is momenteel leeg!
Algemene Voorwaarden
Charlotte de Clercq eigenares van Schoonheidsinstituut Charlotte de Clercq, vestigingsadres Antwerpsesteenweg 869, 9041 Oostakker met ondernemersnummer 0631951238. Je kan me bereiken via het mailadres info@charlottedeclercq.be of op het nummer 0498/570.508.
DEEL 1 – ALGEMEEN
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van mij, ofwel via de website, via sociale media ofwel via e-mail.
- Dienst: de diensten die ik, Charlotte de Clercq, lever.
- Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER.
- Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag van aankoop van een
product/dienst. - Klant: De consument die een aankoop doet bij mij en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt.
- Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen jij als Klant en ik.
- Producten: producten die ik via mijn website en instituut verkoop.
- Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
- Websites: www.charlottedeclercq.be
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijf ik de regels op basis waarvan ik als
Dienstverlener mijn diensten aan jou, de Klant, zal leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al mijn aanbiedingen, diensten en producten, en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen.
2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene
voorwaarden van jou, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.
2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing.
Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding
Ik, als Dienstverlener, doe steeds een aanbod via onze website, via e-mail of sociale media of in het instituut. De prijzen worden uitgedrukt in euro. Er wordt BTW aangerekend.
3.2. Ik, als Dienstverlener, heb steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant het aanvaardt, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod.
3.3. Ik, als Dienstverlener, kan niet aan mijn aanbod worden gehouden indien jij, als
Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een
kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.
3.4. Bij aanvaarding van het aanbod voor de levering van een dienst of product ga jij, als Klant ermee akkoord dat de overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen. De Klant – consument, ziet hiermee af van zijn herroepingsrecht (indien dit van toepassing zou zijn).
Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst en informatieverstrekking Klant
4.1. Ik, als Dienstverlener bied verschillende soorten diensten aan.
Tenzij schriftelijk anders zou zijn overeengekomen, zullen de werkzaamheden van mij, als Dienstverlener, bestaan uit diensten en producten.
4.2. Ik, als Dienstverlener, voer de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Ik, als Dienstverlener, ben niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat jij, als Klant, beoogde. Het beoogde resultaat is steeds afhankelijk van de inzet van jou, als Klant. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het verschuldigde bedrag.
4.3. Ik, als Dienstverlener, kan mijn werk maar naar behoren uitoefenen wanneer jij, als Klant, alle gevraagde informatie voor de uitvoering van de opdracht tijdig ter beschikking stelt, zijnde tijdens het intakegesprek of via een vooraf toegestuurde vragenlijst. Jij, als Klant, staat dan ook in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Ik, als Dienstverlener, zal uiteraard deze gegevens vertrouwelijk behandelen.
4.5. Wanneer jij, als Klant, niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar stelt en de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van jou, als Klant.
4.6. Ik, als Dienstverlener, ben niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door jou, als Klant, zijn verstrekt.
Artikel 5 – vergoeding
5.1. Algemeen
De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen dienst of product. De prijzen staan steeds vermeld op mijn website.
De vermelde tarieven zijn inclusief BTW. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/diensten. Eventuele bijkomende
kosten zullen steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van jou, als Klant.
5.2. Facturatie en betaling
5.2.1. Bij aankoop van een product/dienst op mijn website, zal jij, als Klant, het gehele bedrag online betalen via de gegeven opties op onze website.
5.2.2. Bij aankoop van een dienst op factuur, zal jij, als Klant, een factuur ontvangen die binnen de 8 dagen en uiterlijk voor aanvang van de dienst, dient betaald te worden.
5.2.3. Bij niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar en ben jij, als Klant, vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 10% per jaar op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% met een minimum van 150,00 euro. In geval van gedeeltelijke betaling blijft een integrale schadevergoeding verschuldigd.
5.2.4. Wanneer jij, als Klant, zonder tijdig verwittigen een afspraak niet nakomt, dan ben ik, als Dienstverlener, gerechtigd om het reeds betaalde bedrag in te houden ter compensatie van de onvrijwillige werkloosheid op het moment van jouw afspraak.
Artikel 6 – Wijzigen of beëindiging van de overeenkomst
6.1. De duurtijd is steeds afhankelijk van de gekozen dienst. Ik, als Dienstverlener, zal steeds op voorhand meedelen hoe lang de dienst zal duren. Deze informatie wordt ook steeds beschikbaar gesteld via mijn website
De overeenkomst kan in principe niet vroegtijdig worden stopgezet. De aangekochte dienst kent een looptijd zoals vermeld bij de aankoop en zoals opgenomen in de bijzondere voorwaarden. Bij aanschaf van de dienst ga jij, als Klant, ermee akkoord dat de dienst dient te worden betaald, ook wanneer jij, als Klant, gedurende de dienst tot annulering wenst over te gaan.
Wanneer jij, als Klant, ervoor opteert om de dienst te annuleren, heb je geen enkel recht op enige terugbetaling.
6.2. Ik, als Dienstverlener, ben gerechtigd de overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als jij, als Klant, niet, of slecht gedeeltelijk aan jouw verplichtingen uit de overeenkomst voldoet. Ik, als Dienstverlener, kan maar mijn diensten naar behoren uitoefenen wanneer jij, als Klant, aan jouw contractuele verplichtingen voldoet.
Artikel 7 – Herroepingsrecht
7.1. De bepalingen van dit artikel geldt enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen.
Jij, als Klant, hebt het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de aankoop van jouw aangekochte fysieke producten te ontbinden. Ik, als Dienstverlener, heb het recht jou, als Klant, te vragen naar de reden van herroeping, maar jij, als Klant, bent niet verplicht een reden op te geven.
De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat jij, als Klant, of een aangewezen derde, de bevestigende e-mail heeft ontvangen.
7.2. Uitzonderingen
7.2.1. Het herroepingsrecht geldt ook voor dienstenovereenkomsten na de volledige
uitvoering van de dienst indien tot de uitvoering werd overgegaan met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits jij, als Consument, hebt erkend dat je jouw herroepingsrecht verliest zodra ik, als Dienstverlener, de overeenkomst volledig heb uitgevoerd.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht
8.1. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet jij, als Klant, mij, als Dienstverlener, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of per e-mail) op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Deze mededeling moet mij, als Dienstverlener, bereiken voordat de herroepingstermijn is verstreken. Om de herroepingstermijn na te leven moet jij, als Klant, jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
8.2. Jij, als Klant, moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14
kalenderdagen na de dag waarop jij jouw beslissing om de overeenkomst te herroepen hebt meegedeeld, terugzenden naar mij, als Dienstverlener. Jij, als Klant, bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.
8.3. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van jou, als Klant.
8.4. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoud ik, als Dienstverlener, mij het recht om jou, als Klant, aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door jou, als Klant, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.
8.5. Indien jij, als Klant, de overeenkomst herroept, zal ik, als Dienstverlener, alle tot op dat moment van jou, als Klant, ontvangen betalingen, exclusief de standaard leveringskosten, aan jou, als Klant, terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat ik op de hoogte ben gesteld van de beslissing van jou, als Klant, om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan ik, als Dienstverlener, wachten met de terugbetaling totdat ik alle goederen heb teruggekregen, of totdat jij, als Klant, hebt aangetoond dat jij de goederen hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.
8.6. Ik, als Dienstverlener, betaal jou, als Klant, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij, als Klant, de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij jij, als Klant, uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal jou, als Klant, voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 9 – Levering
9.1. Voor aankoop van producten gelden de volgende bepalingen:
Als verzendadres geldt het adres dat jij, als Klant, hebt opgegeven. Ik, als Dienstverlener, ben niet aansprakelijk voor fouten in het aanleveren van deze leveringsinformatie.
9.2. Ik, als Dienstverlener, verzend de producten binnen de 3-5 werkdagen. Indien
producten niet op voorraad zijn, word jij, als Klant, op de hoogte gehouden van de
aangepaste levertijd.
9.3. Wanneer de bezorging vertraging heeft, ontvang jij, als Klant, hiervan zo spoedig mogelijk bericht. Indien de bezorging langer duurt dan 30 kalenderdagen heb jij, als Klant, het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
9.4. Ik, als Dienstverlener, lever enkel binnen België.
Artikel 10 – Betwistingen
Jij, als Klant, bent verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan mij, als Dienstverlener.
Indien van een gebrek later melding zou worden gemaakt van een fysiek product, dan komt jou, als Klant, geen absoluut recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid
12.1. Overmacht
Ik, als Dienstverlener, aanvaard geen enkele aansprakelijkheid wanneer ik als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan mijn verplichtingen kan voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal ik alsnog aan mijn contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is. Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.
12.2. Relaties met derde
Voor zover ik, als Dienstverlener, afhankelijk zou zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kan ik, als Dienstverlener, op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.
12.3. Contractuele tekortkomingen
ik, als Dienstverlener, zal mij steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht,
vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat ik, als Dienstverlener, slechts een inspanningsverbintenis heb en geen resultaatsverbintenis. Ik, als Dienstverlener, heb het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van deze overeenkomst. Ik, als Dienstverlener, heb deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken. Indien bij het uitvoeren van onze overeenkomst een ernstige tekortkoming aan mij, als Dienstverlener, te wijten zou zijn kan jij, als Klant, haar schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er een redelijke termijn wordt gegund om alsnog mijn verplichtingen na te komen. Ik, als
Dienstverlener, kan slechts aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende
schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het factuurbedrag. Ik ben niet
verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde of derden.
Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
12.4. Technische problemen website
Ik, als Dienstverlener, kan geen bepaalde uptime van de website garanderen. De
digitale inhoud kan daardoor eventueel voor korte periodes niet beschikbaar zijn. Jij, als Klant, kan hiervoor geen vergoeding vorderen, wanneer dit binnen redelijke proporties blijft. Ik, als Dienstverlener, stel alles in het werk om ervoor te zorgen dat mijn website en mijn online diensten zo spoedig mogelijk weer beschikbaar zijn. Ik, als Dienstverlener, kan evenwel geen enkele garantie bieden.
12.5. Website
Ik, als Dienstverlener, ben niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van mijn website. Ik, als Dienstverlener, zal het nodige doen om alle redelijke
beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment beschikbaar zijn. Ik, als Dienstverlener, ben niet aansprakelijk voor schade door phishing, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten.
Artikel 13 – Intellectuele eigendomsrecht
13.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door jou, als Klant, dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, en overige inhoud op mijn website eigendom zijn van mij, als Dienstverlener, en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
13.2. Ik, als Dienstverlener, verleen aan jou, als Klant, een beperkt, persoonlijk, niet
exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de
diensten en producten te gebruiken en onder de voorwaarden, zoals in deze algemene voorwaarden gesteld. Dit enkel gedurende de duurtijd van de overeenkomst.
13.3. Het is jou, als Klant, uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door mij, als Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken.
13.4. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke
overeenkomst.
Artikel 14 – Gegevensverwerking
14.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaart jij je, als Klant, akkoord met de
verwerking van jouw persoonsgegevens conform mijn privacy policy. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met mijn privacy policy op mijn website.
14.2. Door het maken van een online afspraak, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden. Daarnaast moet ik, als Dienstverlener, voor het aanmaken van de afspraak of het opmaken van bepaalde documenten jouw persoonsgegevens verwerken. De omstandigheden waarin dat gebeurt, worden nader omschreven in mijn privacy policy.
14.3. In het kader van de diensten die ik, als Dienstverlener, verricht, verwerk ik als
‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die jij, als Klant, opgeeft. Jouw contactgegevens kunnen verwerkt worden in het kader van mijn klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou, als Klant, naar behoren uit te voeren.
Artikel 15– Geheimhouding
15.1. Partijen zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen. Dit houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele voorwaarden, enz…, tenzij:
– het informatie betreft die publiek beschikbaar is zonder toedoen noch nalatigheid
vanwege partijen
– het informatie betreft die partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief
(waartegen alle rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie
– het informatie betreft die partijen verplicht is mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege
– Partijen informatie dient mee te delen in het kader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke procedure of arbitrage
Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de overeenkomst en erna.
15.2. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze
geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze overeenkomst geldt als een ernstige fout. In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van 1.500,00 euro onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.
Artikel 16 – Algemeen
16.1 Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.
16.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling.
16.3. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken waar de maatschappelijke zetel van mij, als Dienstverlener, gelegen is, tenzij dwingend recht anders bepaalt.
Privacybeleid
Ik verwerk uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van mijn diensten en/of omdat u deze zelf aan mij verstrekt.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die ik verwerk:
– Voor- en achternaam
– Adresgegevens
– Telefoonnummer
– E-mailadres
– Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch
– Locatiegegevens
– Gegevens over uw activiteiten op onze website
– Internetbrowser en apparaat type
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die ik verwerk:
Ik verwerk de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u:
– gegevens van personen jonger dan 16 jaar. Mijn website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. Ik kan echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Ik raad ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat ik zonder die toestemming persoonlijke gegevens heb verzameld over een minderjarige, neem dan contact met mij op via info@charlottedeclercq.be, dan verwijderen ik deze informatie.
Met welk doel en op basis van welke grondslag ik persoonsgegevens verwerk
Ik verwerk uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
– Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
– U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
– U te informeren over wijzigingen van mijn diensten en producten
– Om goederen en diensten bij u af te leveren
– Ik analyseer uw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren.
– Ik volg uw surfgedrag over verschillende websites waarmee ik mijn producten en diensten afstemmen op uw behoefte.
– Ik verwerk ook persoonsgegevens als ik hier wettelijk toe verplicht ben, zoals gegevens die ik nodig heb voor mijn belastingaangifte.
Geautomatiseerde besluitvorming
Ik neem op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens tussen zit. Ik gebruik de volgende computerprogramma’s of -systemen: WordPress, Mollie, Woocommerce.
Hoe lang ik persoonsgegevens bewaar
Ik bewaar uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Ik hanteer de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens: Maximum 10 jaar.
Delen van persoonsgegevens met derden
Ik verkoop uw gegevens niet aan derden en verstrek deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van mijn overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in mijn opdracht, sluit ik een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Ik blijf verantwoordelijk voor deze verwerkingen.